Το βιβλίο των ερώτων είναι το τέταρτο του συγγραφέα και η προσωπική του πρόταση για μια ιδιότυπη και πολυδιάστατη μελέτη του έρωτα στα 1000+1 πρόσωπά του.
Επίσης, σε μεγάλο μέρος του, το βιβλίο εμβαθύνει στη σχέση του έρωτα με τον σεξουαλικό πόθο, την αγάπη, αλλά και τις απροσπέλαστες Σκιές μέσα μας - πολύ πέρα από το ανακριτικό φως της νόησης και της συνείδησής μας.
Τα διάφορα Κεφάλαια του βιβλίου, χωρίς προκαταλήψεις αναγκαστικής αισιοδοξίας και «στρογγυλεμένες» γωνίες, αγγίζουν διάφορες όψεις του έρωτα.
- Το πώς ο έρωτας κυοφορείται στα βάθη του έσω κόσμου μας και το πεπερασμένο του χρόνου του.
- Τα ευαίσθητα σύνορά του με την αγάπη και τις δυσδιάκριτες περιοχές του πόθου και της εξάρτησης.
- Το πώς επιλέγεται ο εκάστοτε «Άλλος μας», μεγαλόπρεπος μεν για εμάς, αλλά πάντα άπιαστος, φασματικός, παρών μόνο εν τη απουσία του.
- Την υπόγεια σχέση του έρωτα με τον αχανή μη συνειδητό έσω χώρο μας, τη Σκιά μας, εκεί όπου συντίθενται αθόρυβα τα επαναλαμβανόμενα σενάρια και οι αδιέξοδες επιλογές μας.
Ένα μοναδικό εύρημα που χαρακτηρίζει τις Σκιές του έρωτα είναι ότι, στο τέλος κάθε ενότητας και πριν από την αρχή της επόμενης, παρεμβάλλεται ως επωδός και ένα Παράθεμα (σύντομο απόσπασμα ποιήματος, πεζού, στίχων τραγουδιού) ή μία μικρή αλλά συγκινησιακά φορτισμένη «Εκμυστήρευση ανωνύμου».
Έτσι δημιουργείται ένα υπο-κείμενο «κάτω» από το κυρίως περιεχόμενο του βιβλίου, ώστε η ανάγνωσή του να γίνει, υπό μία έννοια, πιο βιωματική.
Συνολικά, το βιβλίο είναι απολαυστικό, πολυσέλιδο αλλά σφιχτοδεμένο, με έντονα ποιητική, υπαρξιακή και συχνά χιουμοριστική διάθεση. Τα θέματά του προσεγγίζονται με έναν τρόπο γραφής απλό, ελεύθερο.
Οι πλούσιες ιδέες που συνθέτουν αυτήν την πρωτότυπη προσέγγιση του έρωτα απλώνονται ξεκάθαρα δομημένες και κατανέμονται σε μικρές ενότητες, με σαφήνεια πλοήγησης από το ένα Κεφάλαιο στο άλλο. Τα παραδείγματα είναι άφθονα και χαρακτηριστικότατα. Οι πολλές αναφορές στη λογοτεχνία και τον κινηματογράφο συμβάλλουν ώστε το βιβλίο να κυλά αβίαστα. Αυτά όμως όλα δεν αποβαίνουν σε βάρος της σοβαρότητας ή της ποιότητας της άφθονης πληροφορίας που παρέχουν οι σελίδες του, συνδυάζοντας την ταυτότητα γοητευτικού αναγνώσματος αλλά και τις διαστάσεις κειμένου αναφοράς για οποιονδήποτε μελετητή.
Οπότε, η έκταση και το βάθος της πληροφορίας στις σελίδες του έργου αυτού το καθιστούν μεν «οδηγό πλεύσης» σε εξαιρετικά θολά νερά, αλλά χωρίς να γίνεται «διδακτικό» ή εγχειρίδιο που υπόσχεται μυστικά τη μαγική επιτυχία στις σχέσεις μας.
Το βιβλίο δεν απευθύνεται στον «ειδικό», ενώ ο αναγνώστης δεν χρειάζεται καμία απολύτως προηγούμενη σχετική γνώση για να περιηγηθεί στις σελίδες του και να εξερευνήσει πολύπλευρα αυτήν την εμπειρία θαυμάτων.
Το βιβλίο των ερώτων, σύμφωνα με τον συγγραφέα, στοχεύει απλώς να γίνει «εργαλείο». Εργαλείο ευέλικτο, για τον καθένα που ψάχνει να χαράξει τη δική του αλήθεια στο πώς συναντά, αγαπά, ερωτεύεται και ποθεί τον Άλλον.
Οι Σκιές του έρωτα αναζητούν οποιονδήποτε πορεύεται στους λαβυρίνθους των σχέσεών μας σεβόμενος τον εαυτό του, την αυθεντικότητα και τις ανάγκες του, ακόμα και αν κινδυνεύει να χαρακτηριστεί ως «αιρετικός της αγάπης».
Είναι μια τιμητική αναφορά στο Μέγα Άγνωστο μέσα μας.
Εκεί, όπου λαχταρούμε να συναντήσουμε τα μάτια του Άλλου, τα οποία στον έρωτα γίνονται γίνονται μεμιάς συγκλονιστικές αφορμές χαράς, πόνου, ζωής και πολλών θανάτων. Και, εκεί, όπου η αρχή και το τέλος όλων των ερώτων μας ενώνουν τα άκρα τους, σε έναν συνεχή βρόχο λήθης και νοσταλγίας.
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Ο Πέτρος Θεοδώρου είναι ψυχοθεραπευτής, που δουλεύει με την προσέγγιση Gestalt στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Εστιάζεται σε μία υπαρξιακή αντίληψη της ζωής και ανάλογα θέματα (απώλεια, μοναξιά, ματαιότητα, ευθύνη, επιλογή). Επίσης, ασχολείται ιδιαίτερα με τις σχέσεις έρωτα, αγάπης, σεξουαλικού πόθου. Για όλα αυτά συγγράφει σταθερά. Έγραψε τέσσερα βιβλία, δύο εκ των οποίων μεταφράστηκαν στα αγγλικά.
Στο παρελθόν, το πρώτο του πτυχίο αφορούσε την ιατρική επιστήμη, ενώ για μια μεγάλη περίοδο υπήρξε συνθέτης. Έχει ολοκληρώσει, εδώ και πολλά χρόνια, δεύτερες σπουδές στην ψυχολογία και αποφοίτησε ως ψυχοθεραπευτής από το Gestalt Foundation.
Είναι μέλος της EAGT (European Association for Gestalt Therapy) και πιστοποιημένος επόπτης. Συμπράττει, ως εξωτερικός συνεργάτης και ενίοτε εντός πλαισίων εθελοντισμού, σε εκπαιδευτικά, επιμορφωτικά, εποπτικά και άλλα προγράμματα με διάφορα Κέντρα και Ινστιτούτα εκπαίδευσης και ψυχοθεραπείας (Gestalt Foundation, Integrative Gestalt Training Institute, Sinergija, Contemporary School of psychology and business consulting κ.ά.). Από το 2006 πραγματοποιεί συστηματικά διαλέξεις και βιωματικές ομάδες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από το 2010, ανέπτυξε τη δική του προσέγγιση ενσώματης αλληλεπίδρασης, PSP (Process-Stage-Praxis). Η PSP μπορεί να εφαρμοστεί σε πολλούς χώρους (στην ψυχοθεραπεία ως συμπληρωματικό εργαλείο, στην εκπαίδευση, στον χώρο της εργασίας, στην τέχνη, στο Playback Θέατρο).
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΟΥ
Κατηγορία: Σχέσεις & Επικοινωνία, Αυτογνωσία
ISBN: 978-618-86246 0-3
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: Οκτώβριος 2022
Συγγραφέας: Πέτρος Θεοδώρου
Διαστάσεις: 17 x 25 cm
Σελίδες: 460
Τιμή Εκδότη: 27,72€
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Α Περί τίνος πρόκειται
Β Το «υπο-κείμενο» των Παραθεμάτων και των εκμυστηρεύσεων
Γ Διάφορα γνωρίσματα του βιβλίου
Δ Γιατί αυτό το βιβλίο; Τι θέλει να πει;
Ε Ποια μάτια κοιτάζουν ποιον; Ποιοι είναι οι «αιρετικοί της αγάπης»;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οι κεντρικές περί σχέσεων ιδέες στις Σκιές του έρωτα
(α) Η αυτονομία αγάπης, έρωτα, σεξουαλικότητας
(β) Γνωρίσματα και σχέσεις των αναγκών αγάπης, έρωτα, σεξουαλικότητας
(γ) Η μόδα της εξιδανικευμένης «σχέσης-τέρατος»
(δ) Η έλλειψη ουσιαστικής επίγνωσης για τις κάθε λογής σχέσεις μας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ
Τα Σκιώδη υλικά του έρωτα
1. Στον ωκεανό της μήτρας
1α Το «ωκεάνιο» αίσθημα
1β Η απώλεια του ωκεάνιου αισθήματος
2. Στους παγετώνες των Σκιών μας
3. Μερικά γνωρίσματα της Σκιάς
4. Η αποθηκευμένη ενέργεια της Σκιάς και μια ιδιότυπη «κράμπα» του χρόνου
5. Η μετακινούμενη Σκιά
6. Ο αποκλεισμός ή η υποδοχή της Σκιάς
6α Η οχύρωση της Σκιάς
6β Ο «χορός» με τη Σκιά
7. Η εσαεί τροφοδοσία της Σκιάς
7α Η πρωταρχική μήτρα, μία αμφίδρομη προδοσία και η αρχαία ενοχή
7β Από την «επόμενη μέρα» της εμφάνισής μας στον πλανήτη και έπειτα
7γ Οι κακοτοπιές ημών των «μεγάλων» και τα υπαρξιακά μας δεδομένα
7δ Η μάνα καθρέφτης, η «ατελής» μάνα
8. Τι είναι ο έρωτας;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
Στα θεμέλια του έρωτα και της Σκιάς: «μια αγκαλιά πελώρια…»
9 Τα πρώτα μάτια που με κοίταξαν – και τώρα με ξανακοιτάζουν
9α «Να μπορώ εκεί να κλάψω πράγματα ασύλληπτα…»
9β Το διαρκώς επερχόμενο ωκεάνιο αίσθημα
10 Υπερβαίνοντας τη φυσική μάνα και οδεύοντας προς
το όλον του κόσμου της εξιδανικευμένης μάνας
11 Ο ακροβάτης που ταλαντεύεται, η μύτη του μολυβιού
και η μικρή πιατέλα με τα φρούτα
12 Η κίνηση «προς» αυτόν, τον συγκεκριμένο, Άλλον: [· < > · ]
13 Η ακατανίκητη έλξη και η ανάγκη συμπληρωματικότητας
14 Το ανέφικτο της απόλυτης ένωσης
15 Ο Έρωτας και η προσωρινή ανακούφιση της Σκιάς
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ
Ο Άλλος με τα χίλια πρόσωπα: πάντα παρών εν τη απουσία του
16 Η μοναδικότητα και η μοναξιά της ύπαρξής μας
17 Έρωτας: γάμος χωρίς νυμφίους
18 Ο Άλλος: παρών εν τη απουσία του
19 Το δίπολο «συνδέομαι – απομακρύνομαι»
20 Το βλέμμα που αιχμαλωτίζει
21 «Η σπειροειδής γραμμή»
22 Το δίπολο «παραδίδομαι – αντιστέκομαι»
23 Γιατί ερωτεύομαι εσένα και όχι κάποιον άλλον; – η σωματική
μνήμη και η «υπόθεση του κομφετί»
23α Θραύσματα της σωματικά εγχαραγμένης μνήμης
23β Συγκολλώντας τα κομμάτια του σκόρπιου κομφετί
24 Ο έρωτας με τον ήδη οικείο Άλλον
25 Ανακεφαλαιώνοντας σχετικά με την πρώτη ύλη του έρωτα
***ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ του τρίτου Κεφαλαίου:
Περισσότερα για την έντονη οικειότητα στον έρωτα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
Η φαινομενολογία (ή «συμπτωματολογία») του έρωτα
26 Συναρμολογώντας ξανά τον σπασμένο κόσμο: η πλημμύρα μεγαλειωδών νοημάτων
27 Βουτώντας μέσα στον καθρέφτη: ομοιότητα, εγγύτητα, οικειότητα
27α Ερμηνεύοντας κατά βούληση
27β Οι ρωγμές
28 Ο χρόνος του έρωτα: απουσία, υπομονή, αναμονή και το ποτάμι της αιωνιότητας
28α Στο χρονικό συνεχές του έρωτα, πέρα από τη συνείδηση
28β Ο αμείλικτος άχρονος χρόνος της απουσίας, η αναμονή και η υπομονή
28γ Η δυσκολία της υπομονής
29 Ο όρκος άρρηκτου δεσμού και η ιερότητα της συνάντησης
29α Ο προαιώνιος όρκος που στην πραγματικότητα δεν δόθηκε ποτέ
29β Η ιερή μοναδικότητα του κόσμου των ερωτευμένων
30 Η αγιοσύνη του ονόματος του Άλλου – ένα «όνομα μη όνομα»
30α «Εσύ»
30β Η εμπλουτισμένη επαναφορά του ονόματος
31 Οι φάσεις των φεγγαριών του έρωτα και οι ενδογενείς του αντιθέσεις
32 Μια καθαρός και μια συννεφιασμένος ουρανός
32α Οι παχιές αγελάδες – φεγγάρια σε καθαρό ουρανό
32β Οι ισχνές αγελάδες – φεγγάρια σε συννεφιασμένο ουρανό
33 Οι αλυσίδες της ζήλιας: κτητικότητα, ανεπάρκεια, ντροπή
33α Κανιβαλισμός
33β Ανεπάρκεια, ντροπή, ο πραγματικός ή φανταστικός αντίπαλος
33γ Η άχρηστη ετυμηγορία, «θέλω να σε δείρω», πίστη – απιστία στον έρωτα
34 Τα ανεξάντλητα ορυχεία της ανησυχίας, το «λάθος» και η τιμωρία
35 Δύναμη και αδυναμία
36 Η ανάγκη να «καταλάβω»
37 Η δημιουργικότητα στην εγγενώς αδύναμη θέση του ερωτευμένου
38 Θυμός και άγχος για το ακατανόητο του Άλλου
39 Τα κοιτάσματα του θυμού για τον Άλλον
40 Ανταρτοπόλεμος: το κουβάρι θυμού και ενοχής
41 Η ισχύς του φαντασιακού
41α Η εξαφάνιση της πραγματικότητας
41β Ένα ακραίο παράδειγμα του φαντασιακού στον έρωτα
42 Ο ζωοποιός καλλιτέχνης που επιδιορθώνει προσωρινά
τον παραμορφωτικό καθρέφτη
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
Έρως και θάνατος: Γιατί να τελειώνουν και να ξαναρχίζουν οι έρωτές μας;
43 Η φαινομενολογία (η «συμπτωματολογία») στο τέλος των ερώτων μας
43α Μια μακάβρια αλυσίδα
43β Εξορία, σύγχυση, αποπροσανατολισμός
43γ Άρνηση και αυταπάρνηση
43δ Η ανάγκη να «καταλάβω»
43ε Coda (ως επίλογος) της ενότητας 43: τα «καψουροτράγουδα» ξέρουν
44 Τα ερωτευμένα πολύεδρα
44α Στην αρχή της συνάντησης
44β Η συνέχεια της συνάντησης
45 Η έννοια της αλλαγής και το τέλος των ερώτων: γιατί;
45α Η αναπόφευκτη παραδοχή του ανέφικτου
45β Νέες ανάγκες, νέα κίνηση: αλλαγή
46 Το προσδόκιμο της ζωής ενός έρωτα
47 Ποιος φταίει που το «φιλί της αληθινής αγάπης» έχει ημερομηνία λήξης;
48 Η ντροπή της οδύνης
50 Έρωτας: γάμος χωρίς νυμφίους, πένθος χωρίς νεκρό, προδοσία χωρίς προδότη
51 Η οργή στην προδοσία του άδειου εικονίσματος
52 Μια σύντομη αναφορά στην ευρύτερη σημασία του πένθους
53 Το Κάτι μέσα στο Μάταιο και το Τίποτα:
το πένθος και η χαρά της θνητής ζωής και του έρωτα
54 Ο έρωτας ως άσκηση θανάτου
55 Η «επόμενη μέρα» του έρωτα: έξοδος στην απεραντοσύνη του κόσμου
56 Δεν υπάρχουν ανώριμοι, αληθινοί ή ψεύτικοι έρωτες
57 Έρως: «Ο βασιλιάς πέθανε, ζήτω ο βασιλιάς»
58 Έρως ξανά και ξανά, ή:
ο έρωτας τοποθετημένος στο ευρύτερο φόντο της ζωής μας
59 Έρως ξανά και ξανά, ή: ένα ζήτημα ευθύνης, πέρα από την παιδική παντοδυναμία
59α Έρωτας και οι πολλαπλές και αντιφατικές μας ανάγκες
59β Έρωτας: άλλο αποδέχομαι και άλλο καταπιέζομαι
59γ Ο σιωπηλός «έρωτας-γρίπη»: ένα παράδειγμα για τη σχέση του
έρωτα με το ευρύτερο φόντο ζωής
60 Πιθανοί δρόμοι «μετά» το κλείσιμο της αυλαίας
61 Ο Άλλος ως άλλος
61α Στην εικονική πραγματικότητα της μνήμης
61β Η τυχαία ματιά: μια ρωγμή σε ανύποπτη στιγμή
62 Το μεγαλείο του πλανήτη Solaris:
οδοιπορικό στο μεταίχμιο του έρωτα και του θανάτου
62α Μια σύντομη αναδρομή στην ανάγνωση της ταινίας
62β Το χρονικό του Solaris: 1 – Η αρχή
62γ Το χρονικό του Solaris: 2 – Η παράδοση
62δ Το χρονικό του Solaris: 3 – Η αντίσταση
62ε Το χρονικό του Solaris: 4 – Η αποδοχή
62ζ Το χρονικό του Solaris: 5 – Θάνατος-Επιστροφή
62η Solaris: ο Ωκεανός μέσα μας
63 Αντί επιλόγου: «Νύμφες και φαντάσματα»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ
Ο έρωτας και οι Σκιώδεις προτιμήσεις μας
64 Ο έρωτας και η «προβολή» της Σκιάς
65 Δύο παραδείγματα προβολής της Σκιάς
66 Ο έρωτας στην απόπειρα ετεροχρονισμένης εξισορρόπησης της Σκιάς
67 Παραδείγματα ετεροχρονισμένης εξισορρόπησης της Σκιάς
68 Ο έρωτας στις παράλληλες Σκιές
69 Ο έρωτας στις συμπληρωματικές Σκιές
70 Ο έρωτας στις συμμαχικές Σκιές: ο «έρωτας-γέφυρα»
70α Η περίπτωση της συμμαχίας στην «ερωτική φιλία»
70β Ένα «παράνομο» παράδειγμα
70γ Ένα παράδειγμα «έρωτα-γέφυρας», με άδοξο τέλος
71 Ο έρωτας στην «ανάθεση» της Σκιάς και τα επαναλαμβανόμενα σενάρια
71α Το αιωνίως αναμενόμενο happy end
ενός παρελθοντικού αλλά επίμονου σεναρίου
71β Ενώ μοιάζεις με τον «κακό» της ζωής μου, ευελπιστώ ότι
κάποτε θα γίνεις ο άγγελός μου
71γ Τι ερωτεύομαι επάνω σου, αφού στο παρόν
με ταλαιπωρείς και δεν μου ταιριάζεις;
71δ Οι βαθύτεροι εξαρτητικοί μηχανισμοί της ανάθεσης και
η «ακαταλληλότητα» του Άλλου
72 «Μοιραίοι» έρωτες: η ισχυρή θωράκιση της Σκιάς ως μία
ειδική περίπτωση «ανάθεσης»
72α Η σεναριακή γραμμή των μοιραίων ερώτων
72β Ο μοιραίος έρωτας και ο φόβος της θνητότητας
72γ Ένα παράδειγμα
73 Ο «έρωτας-αμορτισέρ» κατά την έκρηξη της Σκιάς
73α Όταν οι φορτίσεις της Σκιάς ξεπερνούν την κόκκινη γραμμή
73β Φως στο σκοτάδι
74 Όταν σβήνει ο απόηχος της έκρηξης της Σκιάς: ο έρωτας-γιορτή
75 Έρωτας και φαντασιακό
75α Η σημασία της διόγκωσης του φαντασιακού
75β Ανεκπλήρωτοι έρωτες: η δόξα του φαντασιακού
76 «Απαγορευμένοι» έρωτες
76α Οι απαγορευμένοι «ηλικιωμένοι» έρωτες:
η αποδοχή της πραγματικής ηλικίας
76β Οι απαγορευμένοι «ηλικιωμένοι» έρωτες:
η ματαιότητα της απαγόρευσης
76γ Οι απαγορευμένοι «παντρεμένοι» έρωτες
77 Οι έρωτες του «ήσυχου εξωτερικού φόντου»
77α Οι παιδικοί και οι εφηβικοί έρωτες
77β Οι «σοφοί» και «ανανεούμενοι» έρωτες
77γ Ο λεγόμενος «κεραυνοβόλος» και ο «αποκαλυπτικός» έρωτας
78 Οι άνισοι έρωτες
78α Πού βρίσκεται η ανισότητα
78β Ένα από τα πολλά πιθανά σενάρια
78γ Οι χάρτινες υποσχέσεις
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΒΔΟΜΟ
Ουσία και φλυαρία, από ειδικούς και μη, για τον έρωτα στα χρόνια της Βαβέλ
79 Σκηνές από το θέατρο Σκιών στο σίριαλ των σχέσεών μας
79α Βαβέλ [1]
79β Βαβέλ [2]
79γ Βαβέλ [3]
79δ Βαβέλ [4]
80 Σχέσεις έρωτα, αγάπης, σεξουαλικότητας:
η απόσταση που χωρίζει τις λέξεις από την πράξη
81 Ο υπόγειος ποταμός
82 Το μονοπώλιο του «σ’ αγαπώ»
83 Ο χορός του Ζαλόγγου
84 Η «τεμπελιά» στην πράξη των ερώτων μας
85 Παραδείγματα της σύγχρονης πολυσημίας του έρωτα
85α Υπαρξισμός, ψυχανάλυση
85β Σταχυολογήματα περί έρωτος, από το ευρύτερο πεδίο
85γ Πιο «λαϊκά»
86 Στα θεμέλια της Βαβέλ των σχέσεων και των ερώτων:
μόδα, αγορά και ο «ειδικός»
86α Ζήτηση – προσφορά – κατανάλωση
86β Ο ειδικός στο προσκήνιο
86γ Ο ειδικός ως άνθρωπος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΟΓΔΟΟ
Έρωτας και σεξουαλικότητα
87 Το θαύμα της ενσώματης ύπαρξης
88 Πώς μπορούμε να θεωρήσουμε τη σεξουαλικότητα;
89 Ερωτικό, ερωτισμός, ερωτικότητα, πόθος
90 Ερωτική/σεξουαλική επιθυμία και διέγερση
91 Το ζήτημα του αισθησιασμού και το ψαχούλεμα στα ράφια των βιντεοκλάμπ
92 Σεξουαλικότητα και άλλες ανάγκες
92α Η σεξουαλικότητα και οι εν γένει σωματικά έντονες εμπειρίες
92β Μερικά παραδείγματα
93 Σεξουαλικότητα και έρωτας στο μίξερ
93α Σεξουαλικότητα και λεξιπενία
93β Αν υπήρχε η λέξη «σξιοερχψτω»
94 Έρωτας και σεξουαλικότητα εκτός μίξερ
95 Τα ειδικά εφέ του έρωτα και το εφήμερο κάλλος
96 Έρωτας και πόθος: διαφορετικά οικόπεδα με κοινή αυλή
97 Έρωτας και πόθος: ομοιότητες στα «χαμηλά», διαφορές στα «υψηλά»
98 «Πες μου, μ’ αγαπάς;»
98α Σεξ και έρωτας: ένα τελετουργικό ζωής και θανάτου
98β Η επαναφορά και η ολοκλήρωση του κύκλου
99 Ο γλύπτης που σμιλεύει και σμιλεύεται από το γλυπτό του
100 Η σεξουαλική τόλμη του ερωτευμένου και η αρμονία των αντιθέσεων
100α Ο ερωτευμένος ποθεί και ρισκάρει
100β Το σεξ στον έρωτα: η αρμονία των αντιθέσεων
101 Όταν έρωτας και πόθος γίνονται αντίπαλοι:
το ευρύτερο φόντο και η καταδίκη του σώματος
102 Όταν έρωτας και πόθος συγχέονται
102α Ο έρωτας ως καταλύτης που εξωραΐζει τον πόθο
102β Ο πόθος ως επικάλυψη του έρωτα
103 «Εγώ δεν κάνω σεξ, κάνω έρωτα» – ένα παράδειγμα
σύγχυσης πόθου και έρωτα
104 Έρωτας, σεξουαλικότητα, σώμα, επιθετικότητα
105 Η φυσιολογική επιθετικότητα στη σχέση μας με τον κόσμο
106 Ο «λευκός νάνος» της σεξουαλικότητας και η υγιής επιθετικότητά της
107 Αντί επιλόγου: το βιασμένο, ξορκισμένο σώμα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ
Έρωτας, Πλάτων, χριστιανισμός / Ο 1ος Αντίλογος των «αιρετικών»
108 Ο πλατωνικός κόσμος των ιδεών
109 Ο έρωτας στον πλατωνικό κόσμο των ιδεών
110 Το άλλο μου «μισό» και η δημιουργία μορφών
111 Ο εκχριστιανισμός του έρωτα
112 Η χριστιανική αγάπη και ο αποσωματοποιημένος έρωτας
113 Αντίλογος 1ος: οι «αιρετικοί της αγάπης» και
ο εκχριστιανισμένος (μετα-πλατωνικός) έρωτας
113α Οριζόντια και κάθετη υπέρβαση
113β Έρωτας αιρετικός και έρωτας χριστιανικός:
διαφορές στην υπέρβαση και τον προορισμό
113γ Έρωτας αιρετικός και έρωτας χριστιανικός:
διαφορές στην κατάληξη, στην «αξία»
113δ Η ψευδαίσθηση της επιστροφής εμού του μισού,
στον υπόλοιπο μισό εαυτό μου
113ε Επίλογος του 1ου Αντιλόγου: ο κουρελιάρης έρωτας των «αιρετικών»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ
Ο απρόσωπος έρωτας και η φυλακή της αγάπης / Ο 2ος και ο 3ος Αντίλογος των «αιρετικών»
114 Κάποιες εκδοχές της αγάπης, σήμερα
114α Όταν η αγάπη γίνεται υποχρέωση
114β Αγάπη άνευ όρων και ορίων;
114γ Η αγάπη στις μεταμοντέρνες New Age εκδοχές της
114δ New Age, αγάπη και ο Θεός στο κβαντικό πεδίο
114ε Η αγάπη και η καταδυνάστευση της θετικής σκέψης
115 Η ιδανική συντροφική αγάπη και
η ιδανική συντροφική σχέση – ή, αλλιώς, η «σχέση-τέρας»
116 Ο μύθος του «αληθινού έρωτα» στην ιδανική σχέση
117 Η ρομαντική αγάπη και η υποτιθέμενα εγγενής ανωριμότητα του έρωτα
118 Στο άλλο στρατόπεδο: ο υπερτονισμένος (και πάλι πτωχευμένος) έρωτας
119 Αντίλογος 2ος: Διαφορές έρωτα και αγάπης
119α Όρια και Σκιά
119β Χρονικότητα και διάρκεια
119γ Πραγματικότητα και όνειρο, ασφάλεια και ανασφάλεια
120 Ο έρωτας ως ζωογόνος δύναμη για ένα απρόσωπο άνοιγμα
στον κόσμο ή για να υπηρετεί τη συντροφική σχέση
121 Αντίλογος 3ος: Γιατί ο έρωτας δεν μπορεί να είναι ούτε ένα αόριστο άνοιγμα
στη ζωή ούτε να υπηρετεί τη συντροφική σχέση
121α Άλλο το «ερωτεύομαι απρόσωπα τη ζωή» [· < ]
κι άλλο το «ερωτεύομαι εσένα» [· < > · ]
121β Άλλο το «ερωτεύομαι τη ζωή και εσένα», άλλο το «ερωτεύομαι εσένα»
121γ Ο έρωτας ως χειραψία με την απώλεια, την ατέλεια και τη θνητότητα
121δ Επίλογος των Αντιλόγων 2 και 3:
και πάλι ο κουρελιάρης έρωτας των «αιρετικών»
***ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ του δεκάτου Κεφαλαίου:
Πώς ρίζωσε η βασανιστική έννοια της ιδανικής σχέσης
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΔΕΚΑΤΟ
Αγάπη και έρωτας… μαζί ή χώρια; Πώς και, κυρίως, μέχρι πού;
122 Αν έρθουν μονά, χάνω ό,τι θα έφερναν τα ζυγά – και τανάπαλιν
123 Ο έρωτας ως πρελούδιο μιας πιθανώς επερχόμενης νέας φάσης σύνδεσης
124 Και πάλι από την αρχή, χωρίς συνταγές…
125 Όταν ο έρωτας και η αγάπη μαλώνουν: η πλοήγηση στο μπουρίνι
126 Μια «ειδική» περίπτωση έρωτα: όταν η αγάπη
σε μία συντροφική σχέση αλλάζει κεφάλαιο
126α Ερωτεύομαι και πάλι ένα οικείο πρόσωπο, το οποίο
ήδη αγαπώ, ή «μην το πείτε στη Μαρία…»
126β Ο κοινός παρονομαστής αυτού του «ειδικού» έρωτα
και του «αποκαλυπτικού» έρωτα
127 Αγάπη, έρωτας, εμπιστοσύνη
127α Ποιος να εμπιστευτεί ποιον;
127β Επίλογος της ενότητας 127: Το ζήτημα της εμπιστοσύνης και η
ματαιότητα της «διαφάνειας»
***ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ του ενδεκάτου Κεφαλαίου:
Περισσότερα για τον κύκλο έρωτα και αγάπης,
ως δυναμική ισορροπία «δομής» και «ροής»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΩΔΕΚΑΤΟ
Τα Παρατράγουδα του έρωτα: μια ενδεικτική παλέτα ερωτικής παραφωνίας
128 Ποια είναι τα Παρατράγουδα του έρωτα
128α Όταν ο έρωτας γίνεται γρανάζι των ευρύτερων αδιεξόδων μας
128β Τι ακριβώς «φαλτσάρει» στα Παρατράγουδα του έρωτα
129 Ο έντονος φόβος θανάτου ως μόνιμος καμβάς σεναρίων των ερώτων μας
130 Η κατάχρηση του φαντασιακού στη συγγραφή των ερώτων μας
131 Ο έρωτας μαγκωμένος στα γρανάζια των επαναλαμβανόμενων σεναρίων
131α Η επίμονη επαναληπτικότητα στην πλοκή των ερώτων μας
131β Επαναλαμβανόμενα σενάρια, αίσθημα απώλειας, εξατομίκευση
132 Επαναλαμβανόμενα «επιδιορθωτικά» σενάρια στον έρωτα
132α Μια διττή οντότητα: Η «καλή» και η κακιά «μάνα»
132β Ο ρόλος του έρωτα στην αναζήτηση της «καλής μάνας»
133 Ο έρωτας και ο παραμορφωτικός καθρέφτης
133α Το γυάλισμα του καθρέφτη
133β Ο ρυθμιστής του παιχνιδιού
133γ Επίλογος της ενότητας 133: «Τα παιδιά του έρωτα»
134 Άκρατη εξιδανίκευση του έρωτα, υποτέλεια, ο γυάλινος κόσμος
134α Ο έρωτας-μορφίνη: μια τοξική υπερβολή
134β Παγίδες στην εξιδανίκευση του έρωτα
134γ Ένα παράδειγμα
135 Από τη θάλασσα του έρωτα,
στους αμμόλοφους του πάθους και της εξάρτησης
135α Έρωτας και εξάρτηση
135β Πώς γίνεται η εξομάλυνση του κόστους της εξάρτησης:
ένα παράδειγμα
135γ Το πάθος
136 Ένα λαμπρό παράδειγμα εξαρτητικού έρωτα:
η αμοιβαία ανάθεση συμπληρωματικών Σκιών
136α Τα βασικά σενάρια
136β Το ξετύλιγμα του δράματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ ΤΡΙΤΟ
Υπέρ έρωτος και μη πατρίδος ή: «αξίζει τελικά τον κόπο»;
137 Ποιος συναντά ποιον μέσα από τον καθρέφτη;
138 Μια πάρα πολύ πραγματική υποκειμενικότητα
139 Παρηγοριά στην αγκύλη του χρόνου
140 Upgrades
140α Ο έρωτας ως άσκηση θανάτου
140β Ο έρωτας ως άσκηση μοναδικότητας
140γ Ο έρωτας ως άσκηση νοηματοδότησης
140δ Ο έρωτας ως άσκηση ευθύνης επιλογών
141 Προαιρετική μάθηση
142 Ανασυνθέτοντας τη συνολική αυτοεικόνα: το ορατό και το αόρατο σώμα
143 Το «συντακτικό» του έρωτα στον χάρτη της εμπειρίας
ΕΡΩΤΟΣ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΕΣ – ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ
Το νησί και το παράθυρο
Το μισό ολόκληρο
Ούτε καν γνωριζόμαστε, ούτε καν γνωριζόμασταν…
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Δείτε στην ιστοσελίδα του συγγραφέα, Πέτρου Θεοδώρου, αναλυτικό υλικό για το βιβλίο "Στις σκιές του έρωτα".
- Ο συγγραφέας σε 1ο πρόσωπο για το βιβλίο των ΕΡΩΤΩΝ [video]
- Αναλυτική παρουσίαση του βιβλίου των ερώτων [κείμενο]
- Στις Σκιές του έρωτα: το θέμα του βιβλίου, στο οπισθόφυλλο
- Στις Σκιές του έρωτα – Επισκόπηση ενοτήτων (1)
- Στις Σκιές του έρωτα – Επισκόπηση ενοτήτων (2)
- Στις Σκιές του έρωτα – Επισκόπηση ενοτήτων (3)
- Στις Σκιές του έρωτα – Επισκόπηση ενοτήτων (4)
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
Το βιβλίο των ερώτων σχετίζεται έμμεσα με ένα άλλο βιβλίο του συγγραφέα, με τίτλο «ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΕΝΑ».
Οι Σημειώσεις καταπιάνονται με τα ίδια θέματα, αλλά από εντελώς άλλη οπτική γωνία - απλώς, όχι θεωρητικά, αλλά μάλλον προς το ύφος του ποιητικού πεζού ή του πολύ σύντομου αφηγήματος ή μονολόγου.
Τις Σημειώσεις αποτελούν 25 μικρά κείμενα ή ιστορίες και 25 έγχρωμες εικόνες.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι Σημειώσεις υπάρχουν σε ΕΝΤΥΠΗ ΜΟΡΦΗ, αλλά επίσης ως ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ (αρχεία ήχου mp3, WAV, FLAC, AIFF), στο οποίο τα 25 κείμενα διαβάζονται από τους ηθοποιούς Κώστα Χατζησάββα και Κλειώ - Δανάη Οθωναίου.
Μεταβείτε στη σελίδα του βιβλίου Σημειώσεις για σένα (έντυπη εκδοχή)
Μεταβείτε στη σελίδα του βιβλίου Σημειώσεις για σένα (Audio)
Μεταβείτε στη σελίδα του συγγραφέα για να ακούσετε 6 ηχητικά αποσπάσματα από: Σημειώσεις για σένα (audio)
Αποκτήστε το βιβλίο μέ έκπτωση, από το βιβλιοπωλείο των εκδόσεων μας: PSYCHOLOGY BOOKSTORE - ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ